Dataspelsutveckling
Citat från Vampyr:
Och det hade varit najs att se vad statsen kommer ifrån. Fick av någon anledning luck som högsta stat när det jag spelat mest (med stooor marginal) är csgo..
Är en annan i teamet som har koll på distributionen. Tror att vi viktat källorna relativt, dvs att om få har spelat adventurespel blir det värd mer. Och om alla har spelat mycket action och skjutspel så väger inte de lika tungt. Det är i princip modellerat så för att större delen av spelarna inte ska ha 240 i aggression och 30 i luck. Men vi kommer väga in achievements mer än speltid senare också, så numren kan komma att se annorlunda ut :)
Ska spela in en någon slags tabletop gameplay video kommande veckorna (eftersom digitala inte är grafiskt utvecklad än).
Bilderna kommer filtreras med en tredjepartslösning som scannar för förbjudna symboler, nakenhet etc. Går att rapportera med
Någon här som håller på med level design? I så fall vilket program använder ni?
Citat från absol:
Citat från Vampyr:
Och det hade varit najs att se vad statsen kommer ifrån. Fick av någon anledning luck som högsta stat när det jag spelat mest (med stooor marginal) är csgo..
Är en annan i teamet som har koll på distributionen. Tror att vi viktat källorna relativt, dvs att om få har spelat adventurespel blir det värd mer. Och om alla har spelat mycket action och skjutspel så väger inte de lika tungt. Det är i princip modellerat så för att större delen av spelarna inte ska ha 240 i aggression och 30 i luck. Men vi kommer väga in achievements mer än speltid senare också, så numren kan komma att se annorlunda ut :)
Ska spela in en någon slags tabletop gameplay video kommande veckorna (eftersom digitala inte är grafiskt utvecklad än).
Bilderna kommer filtreras med en tredjepartslösning som scannar för förbjudna symboler, nakenhet etc. Går att rapportera med
Det gör steam med, finns hur mycket porrprofilbilder som helst trots detta. Tänk noga på det, då det kan totalförstöra upplevelsen permanent.
Citat från Independent:
Någon här som håller på med level design? I så fall vilket program använder ni?
Unity, egna erktyg, manuellt skrivna filer mm. Beror helt på projektet.
Vampyr: Yes det är jätteviktigt, vi har redan ett lager av superusers som modererar våra services så siten blir PG & nontoxic
Vi håller på med test driven development just nu för att få klart alla skills och grejer, med så få missförstånd som möjligt.
Kommer leta Unityutvecklare, concept artist och lite sånt när Kickstarten satt igång också :) Håller till i Uppsala/Stockholm
Hej polers! Om någon har lust/tid och lovar att inte sno min idé skulle jag bli väldigt tacksam över att få lite feedback på ett design dokument! Hmu så skickar jag länk till dig, tacktack buhbye <3
Citat från noraissocool:
Hej polers! Om någon har lust/tid och lovar att inte sno min idé skulle jag bli väldigt tacksam över att få lite feedback på ett design dokument! Hmu så skickar jag länk till dig, tacktack buhbye <3
Jag skulle jättegärna ta en titt! :)
Hallå hallå!
Har någon av er schyssta tips på grunder i C++? Sida/Tutorial osv. Helst i någon liknande form som Code Academy. Men alla tips är välkomna! :)
Har kommit längre med Allians-projektet nu :) finns infovideo här:
Håller på att färdigställa gameboard och deckbuilder för första journalistdemon nu, mycket spänning x)
Någon som jobbar i libGDX?
Citat från YamadaAkira:
Någon som jobbar i libGDX?
Nej, men det låter rätt intressant, har bara kört Unity än så länge
Citat från YamadaAkira:
Någon som jobbar i libGDX?
Här. Oerhört bra support för höga drawcounts och shading, men i jämförelse med Unity är får du göra det mesta själv. Inget att satsa på om du vill jobba i industrin (2D och mobil inkluderat) eller vill göra 3D, utan snarare om du verkligen vet varför du inte vill ha Unity eller behöver en ursäkt att göra Java (mycket bra för andra branscher, inte spelutveckling).
Om inte Niantic har bytt motor sedan Ingress är det vad PokemonGO kör.
Citat från Huepow:
Citat från YamadaAkira:
Någon som jobbar i libGDX?
Här. Oerhört bra support för höga drawcounts och shading, men i jämförelse med Unity är får du göra det mesta själv. Inget att satsa på om du vill jobba i industrin (2D och mobil inkluderat) eller vill göra 3D, utan snarare om du verkligen vet varför du inte vill ha Unity eller behöver en ursäkt att göra Java (mycket bra för andra branscher, inte spelutveckling).
Om inte Niantic har bytt motor sedan Ingress är det vad PokemonGO kör.
Kommer nog också att ge mig in i Unity som det verkar nu. Men måste få grepp om grunderna i koden. Så att jag kan scripta en del. Finns det scripting tutorials i Unity eller är det bara hur man använder det?
Citat från YamadaAkira:
Kommer nog också att ge mig in i Unity som det verkar nu. Men måste få grepp om grunderna i koden. Så att jag kan scripta en del. Finns det scripting tutorials i Unity eller är det bara hur man använder det?
Jadå, det finns. Unity har flera content samples och tutorials om scripting för nybörjare. Hela deras api finns dessutom med kodexempel både i JavaScript och C#, så om du vill börja så enkelt som möjligt eller kommer från web så går det att köra JavaScript hela vägen.
Tar du deras gratiskurser i Unity kommer du gå igenom både hur du använder programmet och hur du programmerar.
Citat från Huepow:
Citat från YamadaAkira:
Kommer nog också att ge mig in i Unity som det verkar nu. Men måste få grepp om grunderna i koden. Så att jag kan scripta en del. Finns det scripting tutorials i Unity eller är det bara hur man använder det?
Jadå, det finns. Unity har flera content samples och tutorials om scripting för nybörjare. Hela deras api finns dessutom med kodexempel både i JavaScript och C#, så om du vill börja så enkelt som möjligt eller kommer från web så går det att köra JavaScript hela vägen.
Tar du deras gratiskurser i Unity kommer du gå igenom både hur du använder programmet och hur du programmerar.
Låter ju för bra för att vara sant. Kommer från Web så det är ju sjukt najs att man kan börja med javascript! :D Måste ju ändå in i C# så småningom men då kan jag ju bekanta mig med programmet på ett relativt smidigt sätt! :D Tack för infon!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet