Dataspelsutveckling
Huepow
31 år
Citat från Zac:
Wopwop. Då vi är väldigt få personer försöker vi bli lite "Jack of all trades", så jag har tagit en kurs på Udemy i Blender. Aldrig varit bra på något grafisk men börjar ändå känna mig relativt säker på att jag klarar av det här. Den är väldigt basic, men grundläggande i detalj. Dock kändes inte delen för texturer och material så speciellt djup. Någon som kan visa vägen lite mot bra youtube-tutorials eller artiklar? Hur man kan fixa bra, relativt realistisk (för spel, dvs inte CGI och sånt överdrivet verkligt och svårt)?
Material/shaders skriver du i spelmotorn du vill jobba i, inte i blender. Både unreal och unity har tutorials för att göra enklare saker som texture maps (som bara av sig självt hjälper enormt).
Shaders har av sin natur en ganska konstig learning curve, men du kan komma ganska långt genom att bara leta upp andra som gjort liknande saker som du försöker göra själv och anpassa lite
Zac
Kille, 35 år
Citat från Huepow:
Citat från Zac:
Wopwop. Då vi är väldigt få personer försöker vi bli lite "Jack of all trades", så jag har tagit en kurs på Udemy i Blender. Aldrig varit bra på något grafisk men börjar ändå känna mig relativt säker på att jag klarar av det här. Den är väldigt basic, men grundläggande i detalj. Dock kändes inte delen för texturer och material så speciellt djup. Någon som kan visa vägen lite mot bra youtube-tutorials eller artiklar? Hur man kan fixa bra, relativt realistisk (för spel, dvs inte CGI och sånt överdrivet verkligt och svårt)?
Material/shaders skriver du i spelmotorn du vill jobba i, inte i blender. Både unreal och unity har tutorials för att göra enklare saker som texture maps (som bara av sig självt hjälper enormt).
Shaders har av sin natur en ganska konstig learning curve, men du kan komma ganska långt genom att bara leta upp andra som gjort liknande saker som du försöker göra själv och anpassa lite
Jag vet! Skrev lite luddigt. Vill ha för både Unreal och Blender. För fina renderingar och såklart sedan för själva spelet i Unreal. Var trött som fan när jag skrev. Tycker dock Unreals egna tutorials är relativt luddiga. Jag är en såndär som lär sig genom vill se någon göra, sen experimenterar jag själv.
absol
Kille, 35 år
Spelat in klipp till trailern, blir kul att köra ett early access-projekt över halloween :D
vile
Kille, 30 år
Vem här lever på sitt yrke? Vad har ni för pengar isf? Kunder? Investering? Frilans?
Jag är frilans ljuddesigner så obviously frilansande, har levt på det i typ två år nu. Men är nyfiken på er!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet