Dataspelsutveckling
Unreal har galet bra tutorials och tips på sin Youtube-kanal, gratis såklart.
Dom har även gjort en hel del om Blender + Unreal, vilket är perfekt för indie spelskapare
Volymetriska fog/ljuset i unreal 4.16 är to die for... Är bara en slider dessutom så går att variera med blueprints :D
Hoppas att nativizing blueprints funkar bra med, har inte testat det sen jag uppdaterade till 4.15. Finns overhead att spara
Citat från bluebob:
Citat från absol:
Volymetriska fog/ljuset i unreal 4.16 är to die for... Är bara en slider dessutom så går att variera med blueprints :D
Alltså jag är typ kär i Unreal på riktigt
Haha jag med. Valde mellan Unity eller Unreal för ett kommande projekt och ångrar inte att jag valde Unreal. För just det här hade Unity kanske varit enklare, men blir det här bra kanske man slår till på större projekt och då har man redan lekt runt tillräckligt i Unreal.
Fantastisk motor!
Citat från Zac:
Citat från bluebob:
Citat från absol:
Volymetriska fog/ljuset i unreal 4.16 är to die for... Är bara en slider dessutom så går att variera med blueprints :D
Alltså jag är typ kär i Unreal på riktigt
Haha jag med. Valde mellan Unity eller Unreal för ett kommande projekt och ångrar inte att jag valde Unreal. För just det här hade Unity kanske varit enklare, men blir det här bra kanske man slår till på större projekt och då har man redan lekt runt tillräckligt i Unreal.
Fantastisk motor!
Indeed!
Började lära mig Unity för ett tag sen, men sen så snubblade jag in på Unreal och var såld direkt haha.
teaser trailer för mitt spel Somber! woho
Citat från Siamsa:
Citat från Celeste:
Fuuuck vilken mysig art-style! Tagit inspiration från något speciellt spel?
Vilken plattform är det till?
Tacktack!! :)
PC! och kanske xbox också.
Inte något specifikt spel, men har spelat en del Ori och tagit inspiration därifrån när jag ritat sprites.
Planet physics är kul :D dags att lägga in lite gameplay. Någon som har en fin nightsky/starbox?
Citat från absol:
Planet physics är kul :D dags att lägga in lite gameplay. Någon som har en fin nightsky/starbox?
Jag gillar spacescape, blir bra om man fixar lite i photoshop. I unrealvideon på sidan visar han också hur man kan göra om kuber till klot i max.
http://alexcpeterson.com/spacescape/
Wopwop. Då vi är väldigt få personer försöker vi bli lite "Jack of all trades", så jag har tagit en kurs på Udemy i Blender. Aldrig varit bra på något grafisk men börjar ändå känna mig relativt säker på att jag klarar av det här. Den är väldigt basic, men grundläggande i detalj. Dock kändes inte delen för texturer och material så speciellt djup. Någon som kan visa vägen lite mot bra youtube-tutorials eller artiklar? Hur man kan fixa bra, relativt realistisk (för spel, dvs inte CGI och sånt överdrivet verkligt och svårt)?
Lade på lite kul post processing och fler ljus. Youtube dödade kontrasten men men... Gief light shafts?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet