Dataspelsutveckling

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
bluebob Kille, 31 år

1 173 forumsinlägg

Skrivet:
3 juni 2017 kl. 00:54
bluebob Kille, 31 år

Unreal har galet bra tutorials och tips på sin Youtube-kanal, gratis såklart.
Dom har även gjort en hel del om Blender + Unreal, vilket är perfekt för indie spelskapare

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
3 juni 2017 kl. 13:47
absol Kille, 35 år

Volymetriska fog/ljuset i unreal 4.16 är to die for... Är bara en slider dessutom så går att variera med blueprints :D

bluebob Kille, 31 år

1 173 forumsinlägg

Skrivet:
3 juni 2017 kl. 17:08
bluebob Kille, 31 år

Citat från absol:


Volymetriska fog/ljuset i unreal 4.16 är to die for... Är bara en slider dessutom så går att variera med blueprints :D

Alltså jag är typ kär i Unreal på riktigt

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
3 juni 2017 kl. 17:37
absol Kille, 35 år

Hoppas att nativizing blueprints funkar bra med, har inte testat det sen jag uppdaterade till 4.15. Finns overhead att spara

Zac Kille, 35 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2017 kl. 22:58
Zac Kille, 35 år

Citat från bluebob:


Citat från absol:

Volymetriska fog/ljuset i unreal 4.16 är to die for... Är bara en slider dessutom så går att variera med blueprints :D

Alltså jag är typ kär i Unreal på riktigt



Haha jag med. Valde mellan Unity eller Unreal för ett kommande projekt och ångrar inte att jag valde Unreal. För just det här hade Unity kanske varit enklare, men blir det här bra kanske man slår till på större projekt och då har man redan lekt runt tillräckligt i Unreal.

Fantastisk motor!

bluebob Kille, 31 år

1 173 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2017 kl. 23:49
bluebob Kille, 31 år

Citat från Zac:


Citat från bluebob:

Citat från absol:

Volymetriska fog/ljuset i unreal 4.16 är to die for... Är bara en slider dessutom så går att variera med blueprints :D

Alltså jag är typ kär i Unreal på riktigt

Haha jag med. Valde mellan Unity eller Unreal för ett kommande projekt och ångrar inte att jag valde Unreal. För just det här hade Unity kanske varit enklare, men blir det här bra kanske man slår till på större projekt och då har man redan lekt runt tillräckligt i Unreal.
Fantastisk motor!


Indeed!
Började lära mig Unity för ett tag sen, men sen så snubblade jag in på Unreal och var såld direkt haha.

Celeste Tjej, 30 år

1 041 forumsinlägg

Skrivet:
22 juli 2017 kl. 23:11
Celeste Tjej, 30 år


teaser trailer för mitt spel Somber! woho

Siamsa Kille, 28 år

3 432 forumsinlägg

Skrivet:
22 juli 2017 kl. 23:15
Siamsa Kille, 28 år

Citat från Celeste:


Fuuuck vilken mysig art-style! Tagit inspiration från något speciellt spel?
Vilken plattform är det till?

Celeste Tjej, 30 år

1 041 forumsinlägg

Skrivet:
22 juli 2017 kl. 23:30
Celeste Tjej, 30 år

Citat från Siamsa:


Citat från Celeste:

Fuuuck vilken mysig art-style! Tagit inspiration från något speciellt spel?
Vilken plattform är det till?


Tacktack!! :)
PC! och kanske xbox också.
Inte något specifikt spel, men har spelat en del Ori och tagit inspiration därifrån när jag ritat sprites.

Siamsa Kille, 28 år

3 432 forumsinlägg

Skrivet:
23 juli 2017 kl. 00:14
Siamsa Kille, 28 år

Citat från Celeste:


Steam som gäller eller? ;)
Ahh! Tyckte att jag kände igen art stylen så väl.

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2017 kl. 14:45
absol Kille, 35 år



Planet physics är kul :D dags att lägga in lite gameplay. Någon som har en fin nightsky/starbox?

Celeste Tjej, 30 år

1 041 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2017 kl. 18:29
Celeste Tjej, 30 år

Citat från absol:


Redan bättre än no man's sky!
Gillar molnen!

Huepow 31 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2017 kl. 20:12
Huepow 31 år

Citat från absol:




Planet physics är kul :D dags att lägga in lite gameplay. Någon som har en fin nightsky/starbox?



Jag gillar spacescape, blir bra om man fixar lite i photoshop. I unrealvideon på sidan visar han också hur man kan göra om kuber till klot i max.

http://alexcpeterson.com/spacescape/

Zac Kille, 35 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2017 kl. 23:38
Zac Kille, 35 år

Wopwop. Då vi är väldigt få personer försöker vi bli lite "Jack of all trades", så jag har tagit en kurs på Udemy i Blender. Aldrig varit bra på något grafisk men börjar ändå känna mig relativt säker på att jag klarar av det här. Den är väldigt basic, men grundläggande i detalj. Dock kändes inte delen för texturer och material så speciellt djup. Någon som kan visa vägen lite mot bra youtube-tutorials eller artiklar? Hur man kan fixa bra, relativt realistisk (för spel, dvs inte CGI och sånt överdrivet verkligt och svårt)?

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2017 kl. 03:10
absol Kille, 35 år



Lade på lite kul post processing och fler ljus. Youtube dödade kontrasten men men... Gief light shafts?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet