skengs blogg
Kille, 36 år. Bor i Umeå, Västerbottens län. Är offline

Senaste inläggen
Uppdatering30 maj 2017 kl. 15:11
Kraschlandning i mitt krypin
15 februari 2017 kl. 13:57
Sen natt
29 januari 2017 kl. 22:20
En kamprapport
27 januari 2017 kl. 14:49
Nominell söndag
24 januari 2017 kl. 12:37
Alldeles för långt om bl.a. att skaffa Tinder.
22 januari 2017 kl. 03:50
Spiller mitt tålamod. Del 2
19 januari 2017 kl. 22:46
Spiller mitt tålamod. Del 1
19 januari 2017 kl. 04:04
Ta en promenad
18 januari 2017 kl. 16:48
Invigning
18 januari 2017 kl. 01:38
Visa alla
Fakta
Civilstatus: EnsamLäggning: Straight
Intresse: Umgås
Bor: Kartong
Politik: Liberal
Dricker: Nej!
Musikstil: Annat
Klädstil: Svart
Medlem sedan: 2013-03-19
Event
skeng har inte lagt till några event än.
En kamprapport
1.
Efter omstarten i tisdags känner jag mig piggare och mer i fas. Matteplugget känns hanterbart och jag tycker till och med det är rogivande att sitta och läsa om Euklides geometri och logik och induktion och räkna och rita trianglar och streck. Igår kväll sumpades en logistisk övning som innefattade fem personer av att den femte personen tog med sig min replokalsnyckel till sitt jobb. Ska göra samma sak igen ikväll och hoppas nu på att inget annat går åt pipsvängen.
Istället för att frakta möbler och inreda replokal så satt jag och Viktor och hittade på ett attribute-system för om verkliga livet var ett rollspel, rollade stats för mig och hittade på olika traits som kopplar ihop mina statpoints med varandra. Mina tre traits är: Bipolar, Cerebral och Teacher.
Ikväll ska jag trippa och spela brädspel, så kanske är det så att jag vaknar upp som lvl 20 (vi bestämde att första åtta åren är tutorial mode) på lördag, vi får se.
2.
Försök två att hålla lektioner med ongarna förbereddes på allvar onsdag kväll.
Efter lite bläddrande på nätet hade jag uppfunnit åtminstone en par idéer som skulle funka för mid och high level-ungarna.
Dvs prata om notvärden och rytm och testa det på olika sätt med instrument och dans.
För low level-ungarna tänkte jag mig väldigt basic klappa i takt och sen leka lekar.
Schemat är:
#1 8.10-8.50 Mid level
#2 9.00-9.40 Low Level
#3 9.50-10.40 High Level
Vilket medför att eventuella kvarlämnade artefakter från lektion #1 lätt kommer hinna lootas av kaosmagikerna ur low level-gruppen.
Precis det hände nu och det blev med ens ett helt ohanterligt larm av nästan tjoget rytminstrument (12 elever varav några dual-wieldade och två sprang och tog skydd mot bestående hörselskador).
Jag fick tyst på orkestern och förklarade att vi kunde testa min övning bara dom kunde hålla sig till en enkel regel:
"Ni får bara spela på era instrument när jag håller upp den här lappen (föreställande en fjärdedelsnot). Annars tar vi undan instrumenten".
3...
2...
1...
Larm
En av ungarna fick tag i en annan lapp med ett notvärde på som han höll och sa att "Nu är det fritt fram att låta" och blev otroooligt besviken på mig när jag så sakteliga började brotta ner unge efter unge och bryta instrument ur händerna på dom. Efter ett par minuters kamp hade jag förflyttat alla instrument ut till utanför dörren. En av eleverna sprang ut och fick tag i en trumma och en pinne och sprang fram och tillbaka i korridoren bankandes och tjoandes. Jag gick in i klassrummet och tänkte påbörja nästa aktivitet och frågade: "Var har ni pappersinsamlingen här?", varpå sex elever tar på sig uppgiften att hitta skräppapper åt mig och som senare ertappades med att springa in i alla klassrum och riva runt i saker.
En av specialpedagogerna på skolan föste tillbaka dom till klassrummet och tillrättavisade klassen med ett vrål. Hon agerade sen övervakare klassrummet sista stunden då vi istället lekte dansstopp - som också spårade ur och slutade i slagsmål och bråk.
Dom andra två lektionerna gick hur bra som helst och jag är skitpeppad på nästa vecka.