The Elder Scrolls Online

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DNAgent Kille, 31 år

932 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 17:54
DNAgent Kille, 31 år

Citat från ashba


Citat från Wikileaks

Citat från ashba

Melee combat var ju fan horrid. Eller egentligen weapon combat i allmänhet. Blir inget om de inte förbättrar det ordentligt.

Hur? det funkade för mig. Krävs att man siktar med spells/attacker för att träffa.
Servern hade ju även problem med lag spikes och glitches. Märkte det särskilt när det var prime time och servrarna blev pressade/överbelastade.


Jo, jag förstod systemet. Så dum är jag inte. Men det var clunky och framförallt livlöst. Du svingade din 200-kilosyxa och bara träffade luft. Ingen impact, inga ljudeffekter, ingen reaktion från motståndaren.


Det där med inga ljudeffekter är en bug, märkte också de första gången jag spela men när jag relogga så funkade ljudeffekterna.

+ Att att de inte va nån impact är ju inte riktigt sant :P om du smasha en gubbe med en heavy attack i ryggen t.ex så föll dom ju framåt och om du gjorde en overhead så föll dom ju rakt ner i marken från de hållet du träffa osv.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 23:04
Wikileaks Kille, 32 år

^ Sant! fast det är ju inte Skyrim kvalite på impact. Det är la det de flesta söker eller förväntar sig.
Det är ändå ett mmorpg får man tänka på, och Skyrim är ett single player.

Zac Kille, 35 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 23:56
Zac Kille, 35 år

Jag har tre alternativ jag vill köra vid release. Troligtvis har de mer stresstest så man får köra på lite extra.

Templar tankhybrid med heals
Templar eller Sorcerer Dual wield (Battle mage stuk)
Templar eller Sorcerer 2-hand (Battle mage stuk)

Hoppas på fler beta tests:<

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2014 kl. 02:14
Wikileaks Kille, 32 år

Jag tror det är 2 eller 3 stress tests till, en varannan vecka. Sedan open beta närmare release.

Jag körde Sorcerer med heavy + two-handed. Riktigt roligt.


Crafting är 10/10. Mycket bättre än i Skyrim.

Zac Kille, 35 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2014 kl. 04:24
Zac Kille, 35 år

Fastnade mycket för Sorcerer med heavy + 2hand också. Men överlag i spel brukar jag gilla "Templar/Cleric/Paladin" stuket mer, vilket gör Templar väldigt intressant i längden.

Då får vi väl hoppas att de skickar ut lite info om nästa beta snart då! :)!

LORDMEXICO Kille, 36 år

69 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2014 kl. 05:26
LORDMEXICO Kille, 36 år

Spelade Sorcerer, tyckte betan var trevlig. Lämnade betan med 4h till godo, lv 10.. Jag har velat ha ESO sedan 2002, spelade skiten ur Morrowind osv, kalla mig fanboy, visst men spelet kommer vara hyfsat briljant.

Även om Bethesda inte är utvecklarna. /cut

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2014 kl. 20:17
Wikileaks Kille, 32 år

Fyllde nyss in surveyn man får i mailet.

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2014 kl. 20:54
absol Kille, 35 år

Citat från Wikileaks


Fyllde nyss in surveyn man får i mailet.

Orkar inte att de blandar positiva och negativa frågor med samma svarsalternativ

Gillar du inte ESO? Inte alls, slightly, somewhat, pretty much, very much

hur fan ska man svara liksom >_> borde stått "håller inte med" till "håller med" istället, hade varit enklare

Tengil Kille, 33 år

697 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2014 kl. 21:14
Tengil Kille, 33 år

TYckte betan var helt okej faktiskt; rätt många saker gick att lösa med /reloadui
Gillade dock inte att gruppa, för det fanns tamefan ingen poäng i det. Du slogs ändå med alla andra, och var tvungen att göra alla saker i ett quest (kunde t.ex. inte ta varsin spak). Åtminstone vad jag upplevde.

Testade dock bara Breton Sorcerer, Destruction Staff. Allt jag gjorde var att spamma Crystal Shard (eller vad den nu hette) så dog allt, så kan inte säga så mycket om combaten. Spelade med min broder som körde Redguard Dragonknight, Sword & Shield; så det flöt på ganska enkelt.

Tror inte att jag kommer skaffa vid release, mest för att MMOn kräver för mycket aktiv tid; går inte riktigt att bara spela någon gång då och då. Och vad gäller buggarna är det väl tur att it-is-not-a-bug-it-is-a-feature-Bethesda inte står som utvecklare, höhö.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2014 kl. 00:37
Wikileaks Kille, 32 år

Citat från absol


Citat från Wikileaks

Fyllde nyss in surveyn man får i mailet.

Orkar inte att de blandar positiva och negativa frågor med samma svarsalternativ

Gillar du inte ESO? Inte alls, slightly, somewhat, pretty much, very much

hur fan ska man svara liksom >_> borde stått "håller inte med" till "håller med" istället, hade varit enklare


Jag vet, det var riktigt dåligt. Svarade som de frågade dock, så hoppas att det blev rätt.
:(

/reloadui och /stuck.
Finns i nästan alla bra mmorpg.

Det som var riktigt dåligt är att alla monster var för lätta att döda. 3 spells och död..

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2014 kl. 10:30
Wikileaks Kille, 32 år

Helt underbart!

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2014 kl. 12:59
absol Kille, 35 år

Defiance Kille, 31 år

1 857 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2014 kl. 13:13
Defiance Kille, 31 år

Testade detta för nån vecka sen och jag blev extremt besviken. Hade hoppats på att det skulle bli bra och liknande men det känns otroligt unfinished, det hade inte varit någon fara om det var early beta men nu ska det släppas om 3 månader och det är såhär? Combat känns extremt unresponsive och mobs ryggar inte ens tillbaka när du träffar dom, ibland undrar jag om jag ens träffar med mina slag. Dessutom var det extremt lätt, var inte ens nära att dö någon gång. Kände mig aldrig särskilt hotad oavsett vilka eller hur många mobs jag slogs mot. Raserna är extremt fula, alla har exakt samma animationer och det är pretty much:
Hårig människa med katthuvud
Grön människa
Grå människa med röda ögon
Gul människa
Vanlig människa
osv.

Den enda som står ut lite är Argonians.

Spellcaster kändes lite bättre än melee, men fortfarande extremt segt combat. Omgivningen och sådant var fint, sämre grafik än moddat skyrim men bättre än omoddat skyrim.
Det känns som att spelet KAN bli bra, men det är en lång väg dit, hade dom haft mer tid hade det definitivt kunnat bli något jag köpt men nu... no thank you.

ANYAN Kille, 26 år

41 forumsinlägg

Skrivet:
25 januari 2014 kl. 00:20
ANYAN Kille, 26 år

Citat från Defiance


Testade detta för nån vecka sen och jag blev extremt besviken. Hade hoppats på att det skulle bli bra och liknande men det känns otroligt unfinished, det hade inte varit någon fara om det var early beta men nu ska det släppas om 3 månader och det är såhär? Combat känns extremt unresponsive och mobs ryggar inte ens tillbaka när du träffar dom, ibland undrar jag om jag ens träffar med mina slag. Dessutom var det extremt lätt, var inte ens nära att dö någon gång. Kände mig aldrig särskilt hotad oavsett vilka eller hur många mobs jag slogs mot. Raserna är extremt fula, alla har exakt samma animationer och det är pretty much:
Hårig människa med katthuvud
Grön människa
Grå människa med röda ögon
Gul människa
Vanlig människa
osv.

Den enda som står ut lite är Argonians.

Spellcaster kändes lite bättre än melee, men fortfarande extremt segt combat. Omgivningen och sådant var fint, sämre grafik än moddat skyrim men bättre än omoddat skyrim.
Det känns som att spelet KAN bli bra, men det är en lång väg dit, hade dom haft mer tid hade det definitivt kunnat bli något jag köpt men nu... no thank you.


Kunde faktiskt inte hålla med mer.

jonathansvanberg Kille, 31 år

2 561 forumsinlägg

Skrivet:
25 januari 2014 kl. 00:22
jonathansvanberg Kille, 31 år

Det är väl typ så alla non-fanboys kände.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet