The Elder Scrolls Online
Det är havok dom använder, men han hävdade att combaten skulle bli jättebra när dom implementerade PhysX efter betan.
Sen satt han och gapade på folk som påpekade buggar också, så han var nog inte helt hundra.
Han var förmodligen ett troll. GW2 använder Havok och physics där är bra, combat är bra.
Vad ska PhysX användas till? Oftast används ju PhysX för att göra partikeleffekter bättre och dyl, vilket inte riktigt har med spelets strid att göra.
Skulle hellre se att de gör strid inspirerad av Chivalry, blandat med någon slags action-orienterat spellsystem där man kan ducka spells osv.
PVP'n skulle bli hysteriskt rolig.
Citat från Horus
Vad ska PhysX användas till? Oftast används ju PhysX för att göra partikeleffekter bättre och dyl, vilket inte riktigt har med spelets strid att göra.
Lite det jag syftade på, men han tyckte att man antingen skulle säga positiva saker om spelet i chatten eller stänga av.
Jag har bara spelat en sorcerer till lvl 9, så jag har inte så mycket att säga om melee combat. Men spellcasting har jag inte haft några problem med alls. Och det brakar till rätt skönt när man träffar något. Visst, det känns lite slött när man attackerar med sin stav t.ex. Men annars tycker jag inte det är så illa. Hoppas dock dom kan få in lite mer "umf".
Citat från chrislybear
Jag har bara spelat en sorcerer till lvl 9, så jag har inte så mycket att säga om melee combat. Men spellcasting har jag inte haft några problem med alls. Och det brakar till rätt skönt när man träffar något. Visst, det känns lite slött när man attackerar med sin stav t.ex. Men annars tycker jag inte det är så illa. Hoppas dock dom kan få in lite mer "umf".
Jag är en Sorcerer på lvl 10 och jag kör melee och ranged.
Sorcerer + 2hand (heavy armor) och Sorcerer + dual wield (medium armor) är det jag kört. Riktigt roligt att lira lite "battle mage". Spelet började helt okey men blev bara bättre och bättre. Man kan fördjupa sin karaktär mycket mer än vad jag trodde.
Man märker att det är Zenimax som gör spelet och inte Bethesda, men det är fortfarande väldigt bra med en skön Elder Scrolls känsla.
Några minus är dock att animationerna är dåliga, grafiken inte ens är i närheten av vad jag förväntade mig väldigt mycket mer i ultra. Att spela 3rd person får en att må dåligt men 1st person är riktigt nice, de har lyckats där.
Enda jag gillade är i princip morphing skills och att använda magi utan att behöva släppa vapnen.... :(
men hela MMOgrejen bröt det mesta jag gillade med TES-serien i övrigt
- Spännande smånervös och häpnadsväckande utforskning... Känns borta, allt är mindre och fattigare.
Spelare spawnar bossar efter man dödat bossen själv etc, trånga dungeons, ingen spännande container loot
- Netcode combat med soft lockon är bara helt efter och funkar i princip bäst för mages skulle jag tro
- Storytelling i NPC cutscenes hamnar i vägen för gameplay hela tiden, gillar live telling mer (finns vissa såna)
- Blev level 9-10 templar och kom till mitten av skywatch... bästa bossen var "puppy" om man säger så, veil keeps </3
På det stora hela tycker jag Dungeons and Dragons Online gör denna typen av RPG bättre, och det är gratis
Do want.
Prövade mest Sorcerer och Dragon Knight. Blir någon av dom på release.
Förmodligen Aldmeri Dominion, fast Daggerfall Covenant lockar också.
Nu har jag ESO-abstinens. Fan.
Melee combat var ju fan horrid. Eller egentligen weapon combat i allmänhet. Blir inget om de inte förbättrar det ordentligt.
Citat från ashba
Melee combat var ju fan horrid. Eller egentligen weapon combat i allmänhet. Blir inget om de inte förbättrar det ordentligt.
Hur? det funkade för mig. Krävs att man siktar med spells/attacker för att träffa.
Servern hade ju även problem med lag spikes och glitches. Märkte det särskilt när det var prime time och servrarna blev pressade/överbelastade.
Citat från Wikileaks
Citat från ashba
Melee combat var ju fan horrid. Eller egentligen weapon combat i allmänhet. Blir inget om de inte förbättrar det ordentligt.
Hur? det funkade för mig. Krävs att man siktar med spells/attacker för att träffa.
Servern hade ju även problem med lag spikes och glitches. Märkte det särskilt när det var prime time och servrarna blev pressade/överbelastade.
Jo, jag förstod systemet. Så dum är jag inte. Men det var clunky och framförallt livlöst. Du svingade din 200-kilosyxa och bara träffade luft. Ingen impact, inga ljudeffekter, ingen reaktion från motståndaren.
Citat från ashba
Citat från Wikileaks
Citat från ashba
Melee combat var ju fan horrid. Eller egentligen weapon combat i allmänhet. Blir inget om de inte förbättrar det ordentligt.
Hur? det funkade för mig. Krävs att man siktar med spells/attacker för att träffa.
Servern hade ju även problem med lag spikes och glitches. Märkte det särskilt när det var prime time och servrarna blev pressade/överbelastade.
Jo, jag förstod systemet. Så dum är jag inte. Men det var clunky och framförallt livlöst. Du svingade din 200-kilosyxa och bara träffade luft. Ingen impact, inga ljudeffekter, ingen reaktion från motståndaren.
Nej det är sant. Självklart kan de lägga till de effekterna och kommer förmodligen att göra. Collision detection är underskattat.
Inte så många mmorpg som har physical collision, men ja det hade varit riktigt bra och fått den realistiska känslan ännu bättre.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet