The Elder Scrolls Online

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
jonathansvanberg Kille, 31 år

2 561 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 20:16
jonathansvanberg Kille, 31 år

Det är havok dom använder, men han hävdade att combaten skulle bli jättebra när dom implementerade PhysX efter betan.
Sen satt han och gapade på folk som påpekade buggar också, så han var nog inte helt hundra.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 20:17
Wikileaks Kille, 32 år

Han var förmodligen ett troll. GW2 använder Havok och physics där är bra, combat är bra.

Skvettis Kille, 31 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 20:18
Skvettis Kille, 31 år

Vad ska PhysX användas till? Oftast används ju PhysX för att göra partikeleffekter bättre och dyl, vilket inte riktigt har med spelets strid att göra.

Skulle hellre se att de gör strid inspirerad av Chivalry, blandat med någon slags action-orienterat spellsystem där man kan ducka spells osv.
PVP'n skulle bli hysteriskt rolig.

jonathansvanberg Kille, 31 år

2 561 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 20:20
jonathansvanberg Kille, 31 år

Citat från Horus


Vad ska PhysX användas till? Oftast används ju PhysX för att göra partikeleffekter bättre och dyl, vilket inte riktigt har med spelets strid att göra.

Lite det jag syftade på, men han tyckte att man antingen skulle säga positiva saker om spelet i chatten eller stänga av.

chrislybear Kille, 31 år

870 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 20:23
chrislybear Kille, 31 år

Jag har bara spelat en sorcerer till lvl 9, så jag har inte så mycket att säga om melee combat. Men spellcasting har jag inte haft några problem med alls. Och det brakar till rätt skönt när man träffar något. Visst, det känns lite slött när man attackerar med sin stav t.ex. Men annars tycker jag inte det är så illa. Hoppas dock dom kan få in lite mer "umf".

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 20:37
Wikileaks Kille, 32 år

Citat från chrislybear


Jag har bara spelat en sorcerer till lvl 9, så jag har inte så mycket att säga om melee combat. Men spellcasting har jag inte haft några problem med alls. Och det brakar till rätt skönt när man träffar något. Visst, det känns lite slött när man attackerar med sin stav t.ex. Men annars tycker jag inte det är så illa. Hoppas dock dom kan få in lite mer "umf".

Jag är en Sorcerer på lvl 10 och jag kör melee och ranged.

Zac Kille, 35 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 02:11
Zac Kille, 35 år

Sorcerer + 2hand (heavy armor) och Sorcerer + dual wield (medium armor) är det jag kört. Riktigt roligt att lira lite "battle mage". Spelet började helt okey men blev bara bättre och bättre. Man kan fördjupa sin karaktär mycket mer än vad jag trodde.

Man märker att det är Zenimax som gör spelet och inte Bethesda, men det är fortfarande väldigt bra med en skön Elder Scrolls känsla.

Några minus är dock att animationerna är dåliga, grafiken inte ens är i närheten av vad jag förväntade mig väldigt mycket mer i ultra. Att spela 3rd person får en att må dåligt men 1st person är riktigt nice, de har lyckats där.

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 04:04
absol Kille, 35 år

Enda jag gillade är i princip morphing skills och att använda magi utan att behöva släppa vapnen.... :(

men hela MMOgrejen bröt det mesta jag gillade med TES-serien i övrigt

- Spännande smånervös och häpnadsväckande utforskning... Känns borta, allt är mindre och fattigare.
Spelare spawnar bossar efter man dödat bossen själv etc, trånga dungeons, ingen spännande container loot

- Netcode combat med soft lockon är bara helt efter och funkar i princip bäst för mages skulle jag tro

- Storytelling i NPC cutscenes hamnar i vägen för gameplay hela tiden, gillar live telling mer (finns vissa såna)

- Blev level 9-10 templar och kom till mitten av skywatch... bästa bossen var "puppy" om man säger så, veil keeps </3

På det stora hela tycker jag Dungeons and Dragons Online gör denna typen av RPG bättre, och det är gratis

sergeant Tjej, 30 år

1 864 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 04:14
sergeant Tjej, 30 år

Do want.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 14:36
Wikileaks Kille, 32 år

Prövade mest Sorcerer och Dragon Knight. Blir någon av dom på release.
Förmodligen Aldmeri Dominion, fast Daggerfall Covenant lockar också.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 15:24
Wikileaks Kille, 32 år

Nu har jag ESO-abstinens. Fan.

ashba Kille, 35 år

569 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 15:26
ashba Kille, 35 år

Melee combat var ju fan horrid. Eller egentligen weapon combat i allmänhet. Blir inget om de inte förbättrar det ordentligt.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 15:34
Wikileaks Kille, 32 år

Citat från ashba


Melee combat var ju fan horrid. Eller egentligen weapon combat i allmänhet. Blir inget om de inte förbättrar det ordentligt.

Hur? det funkade för mig. Krävs att man siktar med spells/attacker för att träffa.
Servern hade ju även problem med lag spikes och glitches. Märkte det särskilt när det var prime time och servrarna blev pressade/överbelastade.

ashba Kille, 35 år

569 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 15:37
ashba Kille, 35 år

Citat från Wikileaks


Citat från ashba

Melee combat var ju fan horrid. Eller egentligen weapon combat i allmänhet. Blir inget om de inte förbättrar det ordentligt.

Hur? det funkade för mig. Krävs att man siktar med spells/attacker för att träffa.
Servern hade ju även problem med lag spikes och glitches. Märkte det särskilt när det var prime time och servrarna blev pressade/överbelastade.



Jo, jag förstod systemet. Så dum är jag inte. Men det var clunky och framförallt livlöst. Du svingade din 200-kilosyxa och bara träffade luft. Ingen impact, inga ljudeffekter, ingen reaktion från motståndaren.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2014 kl. 15:42
Wikileaks Kille, 32 år

Citat från ashba


Citat från Wikileaks

Citat från ashba

Melee combat var ju fan horrid. Eller egentligen weapon combat i allmänhet. Blir inget om de inte förbättrar det ordentligt.

Hur? det funkade för mig. Krävs att man siktar med spells/attacker för att träffa.
Servern hade ju även problem med lag spikes och glitches. Märkte det särskilt när det var prime time och servrarna blev pressade/överbelastade.


Jo, jag förstod systemet. Så dum är jag inte. Men det var clunky och framförallt livlöst. Du svingade din 200-kilosyxa och bara träffade luft. Ingen impact, inga ljudeffekter, ingen reaktion från motståndaren.


Nej det är sant. Självklart kan de lägga till de effekterna och kommer förmodligen att göra. Collision detection är underskattat.
Inte så många mmorpg som har physical collision, men ja det hade varit riktigt bra och fått den realistiska känslan ännu bättre.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet