Quake II
Minns när jag och mina klasskamrater i skolan lanade quake 2 i datasalen, varje gång när salen blev tom och framdörren blev låst hade datasalen en till dörr som ledde till en annan klassrum och var olåst, där smög vi oss in när den andra klassrummet blev öppen :).
Citat från Lenoc
Ja, det tror jag med men när..
Och ärligt talat, har jag inte spelat Serious Sam 1 och 2 samma sak med Quake 1 men ska spela de också så småningom jag köper de.
Men Serious Sam 3 har jag spelat[/i]
Serious Sam 3 har jag inte lirat ännu men vill verkligen ha det. :P
Vad gäller Quake 1 så måste du vara beredd på att det skiljer sig ganska markant från 2:an vad gäller stämningen. Tyckte 1:an var mer skräck (vilket zombies gjorde största delen av det. Deras ljud kryper längs ryggen än idag) medans 2:an var ju mer inriktad på en story men behöll spelkänslan och flesta av vapnen. Quake 2 kunde jag alltid lira när som helst, dagsljus och nattetid. Men 1:an har jag lite svårare för att spela nattetid beroende på vilken bana man jag lirade.
Sen å andra sidan så är det ju mina gamla barnminnen som kan spela mig ett spratt på det. (Var nog inte mer än 8-9 år när jag fick Quake 1 av min mobror.)
[
Serious Sam 3 har jag inte lirat ännu men vill verkligen ha det. :P
Vad gäller Quake 1 så måste du vara beredd på att det skiljer sig ganska markant från 2:an vad gäller stämningen. Tyckte 1:an var mer skräck (vilket zombies gjorde största delen av det. Deras ljud kryper längs ryggen än idag) medans 2:an var ju mer inriktad på en story men behöll spelkänslan och flesta av vapnen. Quake 2 kunde jag alltid lira när som helst, dagsljus och nattetid. Men 1:an har jag lite svårare för att spela nattetid beroende på vilken bana man jag lirade.
Sen å andra sidan så är det ju mina gamla barnminnen som kan spela mig ett spratt på det. (Var nog inte mer än 8-9 år när jag fick Quake 1 av min mobror.)[/i]
Jaha det låter nice, ska ta och se när jag spelar genom där.
Jag har även hört om att spelutvecklarna har influenserna av Lovecraft och lagt in en del av hans liknande fantasi verk där.
Serious Sam 3 BFE har lite ändringar jämfört med de förra serierna som jag har sett en videosnutt att SS3 fick tillägg som iron sights och framåt sprint utan att kunna skjuta. Men annars är den gammaldags och jag tror du kommer att gilla den.
Ja, dem var ju inspirerade av ganska mycket inom skräckvärlden och Lovecraft låter inte helt osannolikt då jag läst en del av hans böcker på engelska. Sista bossen i Quake 1 hade ju kunnat varit något direkt taget från Lovecrafts värld.
Ska försöka skaffa SS3 inom det snaraste. Om det bara håller samma klass som 2:an så är jag nöjd. Håller det samma klass som 1:an så är jag lycklig. Så många CO-OP lan man haft på 1:an. xD
Skulle inte säga nej till en omgång :D
Citat från apedap
Skulle inte säga nej till en omgång :D
Sweet, får man försöka fixa det någon gång.
Best soundtrack ever :D
Kör en playtrough på twitch och youtube. sissta delen ska ja spela i morgon :P
Riktigt kul spel, har spelat detta och andra retro FPS på senare tid, för att få uppleva den där gamingnostalgin från när man var barn och drog igenom gamla ID Software spel. Jump mechanicsen är rätt weird i Q2 i jämförelse med Q3 och Q1. Man strafear mindre och hoppar mer rakt utan att röra musen vidare mycket för att sikta in sig. Jag har också spelat lite mission packs då dom var enkla att hitta genom Steam, Ground Zero har dom mest frustrerande, svåra campainmapparna jag någonsin spelat. Turretsen retar fullständig jävla gallfeber på mig. Hoppas dom gör ett Q5 i klass med Doom (4) som släpptes förra året, för Q4 saknade vad dom andra spelen hade.
quake 2 shareware var bland de första riktiga spelen jag hade, då var jag ca 7 år gammal.
förutom quake 2 så hade man doom shareware, och dessa två är utan tvekan bland mina top 10
medans man skriver om detta så vill man bara dra ner sina grejer och ha ett redigt sunkigt Lan med bara shareware versioner av diverse spel från 90-talet.
Vad hände sen? Nästan alla spel som släpptes efter år 2000 känns platta, färglösa och byggda på uttråkning snarare än inspiration och vision.
Har någon en ide om vad som hände?
Citat från Psychotechnica:
quake 2 shareware var bland de första riktiga spelen jag hade, då var jag ca 7 år gammal.
förutom quake 2 så hade man doom shareware, och dessa två är utan tvekan bland mina top 10
medans man skriver om detta så vill man bara dra ner sina grejer och ha ett redigt sunkigt Lan med bara shareware versioner av diverse spel från 90-talet.
Vad hände sen? Nästan alla spel som släpptes efter år 2000 känns platta, färglösa och byggda på uttråkning snarare än inspiration och vision.
Har någon en ide om vad som hände?
Korridorshooters blev tyvärr en fluga och bestående meme, som tog över alla open world FPSen :/
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet