Skulpturer [bildtråd]
Här tänkte jag att folk kunde dela med sig av sina egengjorda skulpturer och ge och få kritik.
Vill man ha kritik så skriver man det i sitt inlägg. Står det inte i ett inlägg att personen vill ha kritik så ger man heller ingen.
Alla typer av skulpturer är välkomna. T.ex Skulpturer gjorda digitalt, av lera, papper, trä o.s.v. Dock så gäller fortfarande vanliga regler när det handlar om bilder.
Naket bör censureras. Barnpornografi och överdrivet våldsamma bilder får ej förekomma. Känns något som ett gränsfall så kan du utgå från att det inte är tillåtet.
Citat från sartre:
Det är ju inte jättelätt. En del att tänka på. Jag vet inte om du har en ritplatta, men det hjälper otroligt mycket när man håller på med sånt där. Man ritar ju trots allt, bara på ett 3D objekt i stället för på en plan yta.
Citat från Aubie:
Menar du att det är du som sitter där eller att det är du som har gjort den? Mysig skulptur i vilket fall
Citat från Aubie:
I så fall skulle jag råda dig till att investera i en bh. Men det kanske är lite sent
Citat från Rosquist:
Hur är Maya att bygga i? Har bara jobbat i zbrush än så länge, och där känner jag att jag får väldigt bra flyt eftersom man "målar" i 3D liksom. Vad är den där till förresten?
Citat från chrislybear:
Citat från Rosquist:
Hur är Maya att bygga i? Har bara jobbat i zbrush än så länge, och där känner jag att jag får väldigt bra flyt eftersom man "målar" i 3D liksom. Vad är den där till förresten?
Alltså, går inte riktigt att jämföra programmen, de har olika ändamål. Oftast så gör du först en extremt high-poly model i Zbrush (möjligtvis efter en grov 3d-skiss i Maya) som du sen exporterar in i maya och skalar av till en i jämförelse low-poly model, sen kan du ju fixa topologin i större detalj, lösa deformationsområden för animering, rigga, skinna och UV-mappa. Åtminstone i spelindustrin, där polycount är tvärviktigt att hålla nere.
Inte till något speciellt, bara övning för att hålla pluggandet igång över sommaren.
Citat från Rosquist:
Det mesta av det där går ju göra i Zbrush också. Troligtvis inte med samma precision, men det är ganska lätt att gå från Zbrush till t.ex 3D print, utan mellanhänder. Men det är ju gjort mer för den "konstnärliga" typen, och som du säger, för att göra highpoly modeller eller skulpturer, koncept o.s.v.
Citat från chrislybear:
Citat från Rosquist:
Det mesta av det där går ju göra i Zbrush också. Troligtvis inte med samma precision, men det är ganska lätt att gå från Zbrush till t.ex 3D print, utan mellanhänder. Men det är ju gjort mer för den "konstnärliga" typen, och som du säger, för att göra highpoly modeller eller skulpturer, koncept o.s.v.
Ja, absolut, det är ju framförallt i spelutveckling där topologin måste vara superexakt, det är där Maya är industristandard!
Citat från Rosquist:
Vad kul att någon faktiskt använder tråden. Jag har också ett huvud. Vet inte om jag någonsin kommer göra klart det, men här är det i alla fall.

Citat från chrislybear:
Äntligen lite nytt material att visa. WIP som vanligt
Bild: http://i.imgur.com/YngEVQd.gif
Den har min näsa :D
Seriöst dock, väldigt fin och rena drag. Imponerande.
Citat från deformerad:
Tack så mycket!
Jag hade suttit och jobbat en bra stund för att få till det där och så "försvann" typ hälften av sessionens arbete på något magiskt sätt medans jag tog lite progress screenshots. Något med quicksaves och skit, men jag lyckades få tillbaks det till slut ändå.
Det kommer säkert lite mer av den här om ett tag när jag har kommit längre.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet