DayZ
Senaste nytt är väl att det inte har något releasedatum.
http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/146143-my-detailed-dayz-standalone-report-from-gamescom-2013/
Citat från xD
Senaste nytt är väl att det inte har något releasedatum.
http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/146143-my-detailed-dayz-standalone-report-from-gamescom-2013/
Vad jag läser om detta så verkar det ju se lovande ut!
Ser nästan ut att vara för bra för att vara sant xD
"The first thing youll notice when playing are the animations. They felt very smooth and usable, nothing like the impression I gained from E3.
Underlying them is a completely new animation skeleton which is much more detailed and makes features like switching your weapon while moving possible.
Looking at the survivors, the variety of characters was very pleasant to see. Nobody looked the same like in the mod but sported different rain coats, hoodies, hats, protective vests, ballistic vests, shirts, jeans and was a member of different sex and ethnics. Thanks to the extensive character customization, identification with your character will be much easier. It is also planned to have these vests functional, so they offer protection.
In hand with the new damage system, there are actually limping animations. At the moment, theres only one but it is planned to have each leg represented accordingly. While youre in that limping animation, youre significantly slower and have your weapon lowered. In order to shoot, the player has to stop and raise the weapon." Till exempel.
Läs igenom hela, om nu allting stämmer som i rapporten kommer detta spel bli helt underbart!
Ska bli skitkul att testa spelet när det kommer ut 2016!
Citat från LinQ
Citat från xD
Senaste nytt är väl att det inte har något releasedatum.
http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/146143-my-detailed-dayz-standalone-report-from-gamescom-2013/
Vad jag läser om detta så verkar det ju se lovande ut!
Ser nästan ut att vara för bra för att vara sant xD
"The first thing you’ll notice when playing are the animations. They felt very smooth and usable, nothing like the impression I gained from E3.
Underlying them is a completely new animation skeleton which is much more detailed and makes features like switching your weapon while moving possible.
Looking at the survivors, the variety of characters was very pleasant to see. Nobody looked the same like in the mod but sported different rain coats, hoodies, hats, protective vests, ballistic vests, shirts, jeans and was a member of different sex and ethnics. Thanks to the extensive character customization, identification with your character will be much easier. It is also planned to have these vests functional, so they offer protection.
In hand with the new damage system, there are actually limping animations. At the moment, there’s only one but it is planned to have each leg represented accordingly. While you’re in that limping animation, you’re significantly slower and have your weapon lowered. In order to shoot, the player has to stop and raise the weapon." Till exempel.
Läs igenom hela, om nu allting stämmer som i rapporten kommer detta spel bli helt underbart!
nu har jag ju inte sett mer än från E3, men enligt beskrivningen låter det som att dom i princip tagit spelarfysiken från ARMA 3 och slängt in i spelet och slängt lite annat ovanpå.
det där med sjukdomarna låter bara löjligt jobbigt, att ladda om magasinen till sina vapen låter helt ok tycker jag.
det där med bloodtransfusions låter ju också jävligt jobbigt tbh.
och som sagt, nåt borde hända snart, det enda dom babblar om är vad dom ska stoppa i spelet, inte hur långt dom kommit.
Förstår inte heller varför de ska lägga till fler sjukdomar. Som om zombieviruset inte är tillräckligt liksom. Det är inte Cholera: The Game jag vill spela.
Hörde i någon video att de ska göra om hur zombierna fungerar helt från scratch för att de är för buggiga. Lite förvånad över att det tog såhär länge att fatta det bara.
"Player interaction has a whole new importance and more importantly, necessity. I think the whole kill on sight behavior will change significantly."
Challenge accepted.
Citat från Tour
Citat från LinQ
Citat från xD
m att dom i princip tagit spelarfysiken från ARMA 3 och slängt in i spelet och slängt lite annat ovanpå.
det där med sjukdomarna låter bara löjligt jobbigt, att ladda om magasinen till sina vapen låter helt ok tycker jag.
det där med bloodtransfusions låter ju också jävligt jobbigt tbh.
och som sagt, nåt borde hända snart, det enda dom babblar om är vad dom ska stoppa i spelet, inte hur långt dom kommit.
Jag älskar iden med sjukdommarna och bloodgrupperna o:
Ger så mycket mer djup i spelet, och drar spelet ifrån andra vanliga survival shooter spel, nu kommer du få kämpa för att stanna vid liv!
Ahh! Äntligen ett survival som dom försöker få så verklighetstroget som möjligt.
Om ni tycker det är löjligt och jobbigt, vill ni verkligen ha det så att man kan springa omkgring med 10 blood bags med sin kompis och aldrig dö?
Älskar djuper dom har laggt in ^^
...
Djupet gör ju också att man kommer ragea sönder om man dör.
Samt, vad tycker folket här om idéen att din kropp kommer tillbaka till liv ett antal minuter efter du har dött (Om du var effected av zombieviruset ofc), så om du vill ha tillbaka ditt gear, är det inte bara att springa tillbaka och hämta det, utan om du inte hinner i tid får du kämpa för det?
Samt att man skall kunna se om en zombie är en spelare som dött, eller bara vanlig zombie som går omkring.
Läste på något forum att detta kanske är något dom tänker planera in i spelet.
Själv tycker jag det låter jävligt nice ^ ^
Citat från LinQ
Samt, vad tycker folket här om idéen att din kropp kommer tillbaka till liv ett antal minuter efter du har dött (Om du var effected av zombieviruset ofc), så om du vill ha tillbaka ditt gear, är det inte bara att springa tillbaka och hämta det, utan om du inte hinner i tid får du kämpa för det?
Samt att man skall kunna se om en zombie är en spelare som dött, eller bara vanlig zombie som går omkring.
Läste på något forum att detta kanske är något dom tänker planera in i spelet.
Själv tycker jag det låter jävligt nice ^ ^
Rocket har uttalat sig om det att det kommer vara helt omöjligt, kommer krävas enorma mängder ny animation, specifika zombies och det skulle dra på prestandan som satan.
Jag vet inte alls vad jag tycker om det. Det låter som en häftig idé samtidigt som det kommer döda ut fruktansvärt mycket av själva early survival delen i spelet.
Det är ju en liten del av charmen som det är just nu, att du kan hitta en kropp någonstans med lite skitgear på sig mitt ute i ingenstans istället för att bli tvungen att scavenga städer.
Behåll det som det är nu imo!
Jag har sett fram emot standalonen väldigt mycket, men... den längtan svalnar för varje dag känns det som.
Tycker de borde prioriterat att försöka fixa grejerna som inte fungerade i modden eller som drog ner på survival-känslan, eller som helt enkelt inte fanns där men som ändå känns givet. Jag får inte den känslan av överdrivet snabba zombies eller tiotals olika sjukdomar eller försöka hitta någon snäll jävel med rätt blodgrupp (finns en gräns mellan det som är tillfredsställande eller bara ett stort pain-in-the-ass). Jag vill bygga läger, bygga barrikader, gärna i grupp utan att bli skjuten on sight för att någon vill ha botemedlet för sin sprutdiarré liksom. Det här är tyvärr inget jag hört allt för mycket om i de senaste uttalandena.
Och det är fortfarande Arma-motorn vi snackar om. Tippar på att det kommer vara rätt buggigt vid release och vem vet hur många patcher framöver, speciellt med alla dessa dryga spelmekaniker de trycker in. Man får hoppas på att det finns moddare där ute med vettigare prioriteringar. Även om de har nya skelettsystem för sina spelarmodeller och whatnot så kommer det fortfarande kännas som att man styr en person med alien hand syndrome och känna sig så jävla låst.
Hoppa in till 3:00 i den här videon, inte ens Dean "Kuken" Hall verkar tycka att det är allt för roligt:
http://dayzdev.tumblr.com/ ny devblog
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet