DayZ
Det mesta ser mycket bättre ut men vet icke om jag diggar att ha ett crosshair, blir inte riktigt samma känsla + lättare. Förväntar mig också att skiten inte kommer vara lika krävande som modden.
Citat från stolpskott
Förväntar mig också att skiten inte kommer vara lika krävande som modden.
Tror spelmotorn är rätt körd när det kommer till optimering. Alla hus som går att gå in i gör ju inte saken bättre direkt. Men ja, hoppas kan man ju alltid.
Är också besviken på siktet. Även lite tråkigt att de lagt till text istället för animationer/ljud för att informera om att man kombinerat saker osv. Hade hoppats på en helt clean HUD (dvs. ingen alls), som de snackade om tidigare. Får väl hoppas att de ger tillgång till privata servrar rätt snabbt så att folk får bestämma såna saker själv.
fyfan vad ful menyn var, herrejävlar. som om en 13åring byggt sin första hemsida
Citat från asdfasdfgsfhdfnd
Citat från stolpskott
Förväntar mig också att skiten inte kommer vara lika krävande som modden.
Tror spelmotorn är rätt körd när det kommer till optimering. Alla hus som går att gå in i gör ju inte saken bättre direkt. Men ja, hoppas kan man ju alltid.
Vad jag vet så har dom en modifierad arma 2 motor med koder ifrån arma 3, så en lite stabilare klient hoppas jag på, fps'en har varit ett stort problem liksom så nånting måste kunna göras..
Det äckliga siktet borde man i såna fall kunna ställa in/av och på.
Clean hud hade varit najs, ljud/animationer istället för text är inget jag stör mig på så mycket men jag förväntar mig små förbättringar på allt om de lyssnar på feedback.
Rocket har sagt att Zombies fortfarande kommer springa, och springa inomhus också :s
på tal om zombies så var det intressant att dom slog en när dom var 5-10 meter ifrån och skulle göra sina jumpattacks, får hoppas att dom fixar det.
Still, zombies kommer antagligen fortfarande vara snabba, och inte dom klassiska "slöa" zombies.
Men men, looks interesting. Speciellt inventory systemet. Seems nice. Behöver kanske lite smärre tweakning, men verkar rätt intressant ändå.
Citat från Bloodbath
Still, zombies kommer antagligen fortfarande vara snabba, och inte dom klassiska "slöa" zombies.
Men men, looks interesting. Speciellt inventory systemet. Seems nice. Behöver kanske lite smärre tweakning, men verkar rätt intressant ändå.
jo det är synd men räknar inte med några banbrytande förändringar, vilket inte syns i videon heller direkt. gillar dock lootspawn, att dom ändrat den förbannade animationen när man hoppar över staket etc.
inventoryn ser väl nice ut grundläggnde men kan ta bort inv. slotsen från HUDen och snygga till den rent allmänt, ser förjävlig ut.
Citat från Tour
på tal om zombies så var det intressant att dom slog en när dom var 5-10 meter ifrån och skulle göra sina jumpattacks, får hoppas att dom fixar det.
Det jag menar med gummiarmar. Tror att det till större delen beror just på att de är så snabba, spelet hänger inte med (lite som att bli skjuten runt hörn i BF3). Om de ger tillgång till privata servrar så hoppas jag att de kommer lägga till såna inställningar för hostaren; hastighet på zombies, antal, noteringar osv.
Ska föreslå det iaf, om de börjar snacka om privat hosting i framtiden.
Det mesta vi sett är placeholders i attackerna och sådant.
Så det kommer vara mycket bättre.
Rocket har redan kommenterat det.
Fick mycket klagomål på tex. att "jump" från zombies gör skada innan de hoppar. Och detta pga. att de inte fixat detta ännu.
Gäller ju inte bara hoppande zombies förvisso...
Jag hörde på Youtube att DayZ Standalone kommer släppas under någon av de kommande veckorna, stämmer detta?
^ ^
Ännu mer gameplay, dock med störande fps drop konstant.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet