Sexvargs blogg
Tjej, 29 år. Bor i Järfälla, Stockholms län. Är offline

Senaste inläggen
Använder folk fortfarande Skype?4 januari 2016 kl. 15:36
Gett upp på EC
15 juli 2015 kl. 20:42
Reparation
25 maj 2015 kl. 20:27
Allt du gör och att du finns.
5 maj 2015 kl. 22:13
Akuten wowowowowo
17 april 2015 kl. 21:28
GRÖNIS
16 april 2015 kl. 23:03
Det här med matlådor...
14 april 2015 kl. 10:20
Loading.. Summer
13 april 2015 kl. 14:11
Jurassic Park
7 april 2015 kl. 13:58
Selfiegame on point
6 april 2015 kl. 23:27
Visa alla
Fakta
Riktigt namn: Josefine Civilstatus: Inte valtLäggning: Inte valt
Intresse: Inte valt
Bor: Inte valt
Politik: Inte valt
Dricker: Inte valt
Musikstil: Inte valt
Klädstil: Inte valt
Medlem sedan: 2012-08-05
FittTele2.
Vill ni ha uppdatering från mitt ärende med Tele2? Som ni kan läsa i tidigare inlägg pajade min skärm på min Sony Z3 så i söndags lämnade jag in den på lagning hos Tele2 eftersom den är försäkrad. Japp, sur tjej men allt var bra ändå, den skulle ju lagas.
Idag får jag meddelande från Verkstaden som meddelar mig att butiken (jag lämnade min telefon till) har skickat min telefon till fel jävla fittverkstad och att denna verkstaden inte jobbar med försäkringsbolaget som Tele2 har försäkrat min telefon hos. Så dem erbjuder mig att betala 3050kr för att laga telefonen och skicka tillbaka den, eller 440kr för att skicka tillbaka den olagad.
Förbannad som ett jävla åskmoln ringer jag till Tele2 och skäller ut dem för att dem inte kan göra ett så simpelt jobb som att skicka en telefon till rätt verkstad. Han på Tele2 beklagade sig men sa att enda lösningen var att dem ska stå för returkostnaderna så verkstaden skickar tillbaka min mobil till Tele2-butiken så att säljarfittorna där inne kan skicka iväg min telefon till RÄTT verkstad. Han säger att dem självklart ska kompensera upp det här strulet och att jag kommer få vänta så länge. Men jag talade om för honom att jag inte vill ha några jävla kompensationer, jag vill ha min telefon, NU. Helst igår.
Hur som helst så krävdes det enligt personen på kundtjänst att JAG går in och reserverar dessa 440 till verkstaden för att dem ska skicka tillbaka min telefon till mig. Jag vägrade göra detta eftersom det inte är pengar jag ska betala eftersom det är butiken som inte kan göra sitt jobb rätt. Men tillslut gick jag med på det i alla fall mot att han på kundtjänst skulle dra av 440 på min nästa faktura. Men då när jag ska göra pengareservationen till verkstaden får jag upp felmeddelande trots korrekta uppgifter och pengar på kortet som kan reserveras. Såklart, att jag inte misstänkte att det skulle strula ytterligare lite? Ringer tillbaka till Tele2 som förklarar att jag måste kontakta min bank. Så det gör jag, och han på Nordea ser att jag fyllt i korrekta uppgifter och att betalningen bör gå att göra och att ingenting hindras från bankens sida. Såklart, Tele2 som har fel, igen.
Åker till Tele2 i Kista (där jag lämnade in min telefon) och undrar hur i helvete han kommer lösa detta. Han kontaktar verkstaden och meddelar att dessa 440 betalas av dem istället för mig, så nu ska min telefon skickas tillbaka i alla fall, oreparerad. Sen när den kommer in i butiken (typ onsdag nästa vecka) igen så ska jag behöva lämna in den på nytt och då "uppmana" säljaren om att skicka till rätt verkstad för att det inte ska bli fel igen. MMMH för det är ju mitt jobb att se till att DEM gör sitt jobb RÄTT.
H E R R E G U D. Är så förbannad så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Om allt beräknas enligt dem antal dagar man ska räkna med för frakt, tid hos verkstad m.m. kan det ta upp till 3-4 veckor innan jag får tillbaka min telefon. INTE FUCKING OKEJ.